lørdag 1. august 2015

Beach and city, part 2

I dag vaknade jag tidigt av att en musikkår spelade utanför klockan 06:15.  Då fick jag med mig soluppgången, väldigt vackert!!!! Satt ute på balkongen en stund, det er redan full fart utanför på stranden och på vägen. 


Det var redan varmt ute, efter några minuter känner jag hur jag börjar svettas. Kanske inte så konstigt när solen skiner rätt på vår balkong. 

                      Morgon vy 
Måste säga att jag är så glad att vi bytte rum, det är härligt att sitta på balkongen och studera livet utanför på alla tider på dygnet.

Idag blir en varm dag, varmt ute innan klockan ens är 8. 

Vi hade en härlig dag på stranden med många salta bad. Vattnet var lite kyligt på morgonen, men blir varmare utöver dagen. 
Herman mår bättre idag men har fortfarande magknip då och då. 

Idag kom vi in till själva centrum. Vi åt middag på en pizzeria. 

            Väldigt (o)sociala barn


Smakade väldigt gott med pizza idag. Vi åt med god aptit alla fyra. 


Efter middagen gick vi en sväng för att se oss omkring. Det låg många resturanger och hotell i området runtomkring. Vi gick bort till en liten marknad. Där var det mycket folk, mycket liv och rörelse. 


            Gatan fram där vi gick

En mysig liten tvärgata. Där var det små serveringar utefter husväggarna. 

                  På marknaden


Solnedgången Bård och jag såg från skybaren på vårt hotell i kväll var helt magnifik. 


Kvällens drink bild;

          En Margerita i månsken


Vi spelade 10 000 idag också. I dag var det min tur att vinna!!!!
















8 kommentarer:

  1. Nu ser det ut som att ni fått riktigt fint väder. Hur är det med luftfuktigheten? Är det som i Thailand?

    SvarSlett
    Svar
    1. Samma klimat som i Thailand med hög luftfuktighet. Badkläder torkar på balkongen till dagen efter. Det är varmt dygnet runt +/- 30 grader, beror på vind och moln hur varmt det känns. Idag när vi snorklade frös vi i vattnet under sista snorklingen

      Slett
  2. Jag ser ingen drink. Det är mysigt med balkong speciellt med den utsikten. Jag vann 10000 när vi spelade med Liselotte o pojkarna i onsdags

    SvarSlett
    Svar
    1. Skall sätta dit bilden av drinken, DN var god! Grattis med vinsten!!!

      Slett
  3. Jag ser ingen drink. Det är mysigt med balkong speciellt med den utsikten. Jag vann 10000 när vi spelade med Liselotte o pojkarna i onsdags

    SvarSlett
  4. Jag ser ingen drink. Det är mysigt med balkong speciellt med den utsikten. Jag vann 10000 när vi spelade med Liselotte o pojkarna i onsdags

    SvarSlett
  5. Väldigt vackra bilder ni visar. Det verkar inte gå så jättehöga vågor vad jag kan se. Längtar ni hem nu?

    SvarSlett
  6. Väldigt vackra bilder ni visar. Det verkar inte gå så jättehöga vågor vad jag kan se. Längtar ni hem nu?

    SvarSlett