mandag 3. august 2015

Sista dagen i Nha Trang

Då är det sista dagen i Nha Trang. Vi har funderat på en båtutflykt till, kanske snorkla lite till, men alla båtutflykter går till samma ställe som vi var igår. Vi såg många fiskar, men har faktiskt haft bättre snorkling i Thailand. Funderade också på någon annan utflykt, googlade lite och läste, men hittade inget som såg spännande ut. Hotellet pratade om en utflykt till Monkey Island, men efter att ha läst mer (turistfälla....) om det bestämde vi oss för att ta en dag på stranden i stället.

Över gatan, sen är vi på stranden.

Idag var mannen som sköter parasollena och sol sängarna sjuk, så vi fick ligga på sanden i stället.

Dagens utsikt

Herman

Viktoria

Bård

Det blev en varm dag, solen tog mycket. Herman och Viktoria tog en kort dag på stranden. Vi är mer vana att ligga under parasoll. Det blev många sköna bad. Viktoria hade simundervisning med mig, jag har tydligen fel teknik när jag simmar alla fyra simsätten. Utvecklingen har gått framåt, sen var det några år sen jag slutade som aktiv simmare.... (Tror det var 1986)

En härlig eftermiddag. Det är många i lokal befolkningen som badar tidigt på morgonen vid 6-7 tiden eller vid 16-17 tiden på eftermiddag. Det är faktiskt då det är mest folk på stranden.

Herr och fru Johnsen på balkongen

Vi tog en taxi till stan. Gick till en annan resturang idag, de hade väldigt god mat.

Bårds mat: revben

Kyckling och räkor med ris

Herman och Viktoria åt pizza. Den var god, tyckte de.

Här finns många människor från Ryssland. På vissa resturanger och hoteller står det skyltar på ryska. De står människor utanför ibland som pratar med oss på ryska, speciellt i kvarteren närmast havet eller på marknaden. Idag gick vi på andra gator än där vi har gått förut, där var det mer blandat folk, också några turister från andra länder.

Sen tog vi en taxi hem till hotellet. Vi gick alla fyra upp till takterrassen för att dricka något och njuta sista kvällen.

Herman med dricka och mobil, Viktoria med glass.

En varm Bård som väntar på sin öl.

Dagens drinkbild:

Sen gick vi ner på våra rum för att packa våra ryggsäckar. Vi börjar bli ganska duktiga på det nu.... I morgon bär det av med flyg först till Ho Chi Min City (eller Saigon) sen med buss, båt eller taxi till Vung Tau vid kusten bredvid Mekongdeltat.